Dieta w walce z zakwaszonym organizmem

News

Gdy nasz organizm jest zakwaszony, jednym z pierwszych kroków, na jakie powinniśmy się zdecydować, jest decyzja o ograniczeniu mięsa zwłaszcza, jeśli w naszym jadłospisie dominują podroby oraz mięso czerwone. Równie niebezpieczne są wywary mięsne.

Pewne zagrożenie mogą też stanowić produkty mleczne i choć korzystanie z nich jest zalecane, często można usłyszeć, że należy robić to w umiarkowanych ilościach. Nadmiar białka może być nie mniej niebezpieczny niż jego niedobór, przyczynia się bowiem do odkładania się w tkankach i stawach kwasu moczowego.

Dieta bogata w owoce i warzywa

Oczywiście, nie oznacza to, że przy zakwaszonym organizmie musimy pogodzić się z dietą ubogą, jedno z najważniejszych zaleceń mówi bowiem o tym, że powinna się ona składać z warzyw i owoców w odpowiedniej ilości.

Zdrowa dieta

To warzywa powinny przy tym dominować, wskazane jest więc położenie nacisku na zielone warzywa liściaste. Przyjmuje się, że choć owoce są ważne, w naszej diecie powinno być ich dwa razy mniej niż warzyw.

Zbilansowana dieta

O pewnym niebezpieczeństwie dla zakwaszonego organizmu można też mówić w kontekście ryżu i makaronu, dobrze więc pomyśleć o zdrowszych zamiennikach. Ich lista nie jest wcale krótka, choć najlepiej w tym kontekście sprawdza się kasza jaglana i swojskie ziemniaki. Innym skutecznym sposobem na odkwaszenie organizmu jest łączenie pokarmów słodkich z kwaśnymi. Ważne jest również to, co jemy pomiędzy posiłkami. Nie powinny być to słodycze, jeśli więc poszukujemy wartościowej przekąski, najlepiej zwrócić się ku owocom, orzechom i nasionom.