Jak można zapobiegać zakwaszeniu ?

News

Jeśli przy pomocy specjalisty w ramach analizy żywej kropli krwi lub też własnej diagnozy udało się nam stwierdzić nagromadzenie kwasów w organizmie trzeba się zastosować do kilku reguł, by te powstałe uszkodzenia zlikwidować i jednocześnie uda się dzięki unikać kolejnych. W zależności od wzrostu oraz masy ciała trzeba spożywać od 2 do 3 litrów czystej wody. Przynajmniej raz dziennie mocz powinien być przeźroczysty. Pić trzeba maksymalnie jednorazowo pół szklanki wody i nie popijamy posiłków. pijemy albo pół godziny przed albo godzinę po posiłku.

Odkwaszenie organizmu

Jeśli chcemy poradzić sobie z tym problemem trzeba spożywać jak najmniej mięsa wieprzowego, mało tłuszczu, niewiele cukru. Wymaga się również, by spożywać posiłki o regularnych porach. Jedzenie musi być dobrze rozgryzane w jamie ustnej ( http://prodeacid.pl/odkwaszanie ). Wieczorem przed spaniem jemy owoce i białko. Staramy się unikać soli, która będzie niestety wpływać niekorzystnie na nasz organizm a bardzo wiele znajdziemy jej w produktach przetworzonych. Musimy uważać na alkohol a organizm nie może być przeciążony. Lepiej wybierać się na długi spacer a nie na krótki bieg. Ruch musi mieć umiarkowane obciążenie i dlatego dzięki niemu będzie można dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość świeżego powietrza. Dostarcza on płucom tlen i zwiększa wydajność systemu buforowego krwi.

Jak odkwasić organizm?

Taką ważną kwestią będzie między innymi dążenie do tego, by usuwać przyczyny choroby a więc nie ma sensu tylko lekko zmieniać przyzwyczajeń, ale trzeba zrobić to praktycznie na stałe. Doświadczenie nam pokazuje, że to właśnie zwalczenie przyczyn choroby będzie zawsze najważniejsze.

Świeże soki

Zakwaszenie organizmu - jakiej żywności unikać?

Produkty spożywcze różnią się pod kątem zawartości pierwiastków kwaso oraz zasdotworczych. Dlatego skład racji pokarmowej ma również wpływ na gospodarkę kwasowo zasadową ustroju. W większości produktów spożywczych, które stanowią podstawę diety mamy produkty kwasotwórcze. Źródłem pierwiastków zasadotwórczych będą warzywa i owoce. W fasoli przeważają składniki alkalizujące, natomiast w grochu oraz soi składniki zakwaszające. W owocach i niektórych warzywach składniki mineralne występują w postaci soli takich kwasów jak cytrynowy, jabłkowy, winowy czy szczawiowy.

Wszystkie te kwasy będą decydować o smaku kwaśnym, jednak ich wpływ na równowagę kwasowo – zasadową jest różny. Należy zwracać uwagę na to jak obecnie wygląda siła alkalizowania produktów spożywczych. Dla zachowania równowagi trzeba spożywać produkty zasadowe z kwasowymi w proporcji 80% do 20%. W ten sposób będzie można sobie zagwarantować, że nasz organizm będzie odpowiednio funkcjonował i skorzysta z tych najcenniejszych składników odżywczych dla naszego organizmu.