GDY NASZ TALERZ JEST… ZA KWAŚNY

News

Co zakwasza organizm?

Zalety diety zasadowej

Organizm jest zakwaszony przez te składniki, które znajdować się będą na naszym talerzu. Produkty spożywcze, które będą zakwaszać ustrój podzielić można na wysoko oraz średnio i nisko kwasotwórcze. Te pierwsze to mięso, wędliny, cukier, słodziki, mąka, ryż, sery żółte, kawa, herbata, sól. Należy do nich także czekolada. Produkty średnio kwasotwórcze to ryby, chleb żytni, makaron pełnoziarnisty, jaja czy piwo. Do niskokwasotwórczych produktów zaliczyć można twaróg, orkisz, makaron sojowy, kaszę gryczaną, orzechy laskowe, nerkowca czy otręby ( http://prodeacid.pl/opinie-naukowe-i-sklad-kapsulki ). Poza wyżej wymienionymi składnikami należy unikać smażenia potraw, stresu, tytoniu, picia alkoholu a także spożywania śliwek, borówek i jagód a także ciężkich dla nas roślin strączkowych. Ta lista jest więc dość długa, ale nie znaczy to, że będzie trzeba je wykluczyć całkowicie. Tak naprawdę będzie chodziło o racjonalniejsze spożywanie produktów i wybór posiłków.

Objawy zakwaszenia organizmu

Spożywanie w niewielkich ilościach posiłków zawierających produkty typowo kwasotwórcze nie powoduje nic złego i nie będzie prowadzić do istotnych zmian w naszym organizmie. Ciało nasze jest bowiem przygotowane do tego, by z takimi składnikami sobie radzić. Jeśli jednak to zakwaszenie będzie się przeciągało to w końcu braknie nam składników w organizmie, by je neutralizować i dlatego będzie dochodziło do demineralizacji tkanek. Objawami takiego stanu rzeczy będzie większa podatność na zakażenia bakteryjne i wirusowe, bóle kręgosłupa, kości, mięśni czy ciągłe zmęczenie.

Produkty zasadotwórcze

W konsekwencji skóra będzie tracić blask, pojawiać się będą wypryski, zaczerwienienia, włosy staną się matowe i zaczną wypadać. Waga będzie się zmieniać tak samo jak nasz nastrój. U wielu osób występują problemy z pamięcią oraz koncentracją. Długie zakwaszenie prowadzi do wielu poważnych chorób przewlekłych. Można im zapobiec, jeśli zmieni się dietę na odkwaszającą.

Dieta odkwaszająca

Przywrócenie odczynu zasadowego wymaga skomponowania diety w taki sposób, by produkty o charakterze zasadowym stanowiły jedynie 20% tego wszystkiego co będziemy jedli. W diecie alkalicznej na talerzu będzie się pojawiać mało mięs, ryb, czy kasz. Można będzie spożywać kilak niewielkich ziemniaków, a reszta powinna być komponowana z dużej ilości warzyw, przede wszystkim zielonych. Do napojów dodawać warto cytrynę i limonkę, które mimo, że mają kwaśny smak będą bardzo zasadowymi owocami. Woda z cytryną, melon czy grejpfrut, a także zielona herbata to takie składniki, które muszą być w naszym menu. Również oliwa z oliwek, mleko sojowe czy miód będą zmniejszać zakwaszenie.